Fejfájás, feszültség, levertség, légszomj, depresszió? Nem kell mindjárt megijednie, ha ilyen tüneteket tapasztal. Ha az időjárás előrejelzés szerint jelentősebb változás várható, akkor a kellemetlen tünetek könnyen lehetnek a frontérzékenység tünetei is. A jó hír az, hogy a jóga hatékony megoldást kínál a frontérzékenység ellen.

jóga gyakorlatok napüdvözlet légzésTermészetesen az a biztos, ha orvosa segítségével kizárja a szokatlan tünetek esetleges egyéb okait. A szervezet időjárás változásra való reagálásában nincs semmi különös. Gondoljunk csak az állatok vihar előtti viselkedésére. A viharnak még semmi nyoma, magasan süt a nap, de az állatok már búvóhely után kutatnak. A legelésző jószág sietve visszatér az oltalmat nyújtó környezetbe, a madarak viselkedése is hirtelen megváltozik. Az ember is a természet része, nem csoda hát, ha megérezzük a bolygóállásokat vagy a közelgő időjárásváltozást.

A frontérzékenység jellemzően a kor előre haladásával jelenik meg az ember életében, persze nem mindenkinél. A Jóga Tippek tanácsa, hogy ha már ismerjük a frontérzékenységre való hajlamunkat, az időjárás változás előtti napokban végezzük intenzívebben jógagyakorlatainkat.

Ha egyébként nem sokat mozgunk, akkor tekintsünk a frontérzékenységre, mint figyelmeztető jelre, hogy itt az ideje foglalkozni az egészségünkkel.

Mint tudjuk, a mozgás testre gyakorolt pozitív hatásai mellett kedélyjavító és stressz oldó hatású is.

10 perc napi rutingyakorlat frontérzékenység kezelésére

jóga gyakorlatok napüdvözlet légzésReggeli tisztálkodás után nyissuk ki ablakunkat vagy menjünk a szabadba. Végezzünk alapos jógalégzést legalább 3-4 percig. A jógalégzés után várjuk meg, hogy légzésünk visszalljon a természetes ritmusba. Közben figyeljünk bensőnkre, kütassunk önmagunk után, csodáljuk meg az életet kívül-belül.

Ezután végezzünk legalább három kör napüdvözlő gyakorlatot, mely a energiaáramlását szabályozza.

Este már ne végezzünk napüdvözletet, viszont a jógalégző gyakorlatot mindenképpen érdemes megismételni. Este javasolt a váltott orrlyukú légzés.

Amennyiben nem ismeri ezeket az alapvető ősi jógagyakorlatokat, akkor itt az ideje elkezdeni felkeresni az Ön számára legmegfelelőbb jógaközpontot.

Egyébb tippek frontérzékenységre

  • a rendszeres mozgás hangulatjavító és immunerősítő hatással bír
  • ne fogyasszon szeszes italt, és kerülje a dohányzást
  • szenteljen különös figyelmet a stresszoldásra
  • szauna és masszázs is segítségére lehet